טיפים לעיצוב חדר האמבטיה

כל אחד רוצה חדר אמבטיה מעוצב ולא תמיד זהו עסק זול. שיטת "עשה זאת בעצמך" לשיפוץ חדר האמבטיה יכולה בהחלט להוזיל את העלויות. קבלו טיפים כיצד לעצב את חדר האמבטיה מחדש

מה קודם – עיצוב או בטיחות?

לפני שמתחילים לעצב את חדר האמבטיה יש להחליף את הריצוף הפשוט לריצוף מונע החלקה. ניתן להדביק מדבקות מונעות החלקה על אריחי הרצפה אך זהו ענין של טעם.  שימו לב גם לשקעי החשמל ולגובה שלהם כדי שלא יקבלו רטיבות. ניתן להחליף את השקעים לכאלו עם מכסים במידה והגובה שלהם נמוך. בנוסף, אם יש צורך החליפו את הצינורות הרקובים בצינורות חדשים ועמידים המונעים קורוזיה ואבנית. לאחר שבדקתם את ענין הבטיחות הגיע הזמן לעיצוב.

מקלחון הרמוניקה וקבוע

אם אתם מתכוננים להחליף את אריחי הקרמיקה עדיף לבחור אריחים גדולים שיעניקו לחדר האמבטיה מראה מרווח יותר. בכל מקרה אין צורך לעצב את הכל באריחים ואפשר להשאיר גם קירות חשופים. בנוסף, בחרו מקלחון המתאים לשטח חדר הרחצה. ישנו מבחר גדול של מקלחונים פינתיים או חזיתיים בגדלים שונים עם דלתות הזזה או דלתות הנפתחות קדימה ואחורה. מקלחונים פינתיים יתאימו לשטח חדר אמבטיה קטן והחזיתיים לחדר גדול יותר. רצוי גם לבחור מקלחון עם דלתות זכוכית מצוירת כדי להכניס צבע לחדר האמבטיה. חשוב גם לשים לב למרווחים בין המקלחון לשאר הכלים הסניטריים כדי לאפשר מרחב בחדר. יתר על כן, מקמו את האסלה בפנים החדר מאחורי הדלת ולא בפתחה. ובמידה וחדר האמבטיה ללא חלון יש צורך בהתקנת ונטה כדי לאוורר אותו וכדי שלא תיווצר לחות על הקירות.

סדר ראשוני בחדר האמבטיה

בראש ובראשונה כמו בכל חדרי הבית יש לתת דגש לצביעת הקירות בחדר האמבטיה. צבע הקרמיקה והריצוף בחדרי האמבטיות הוא בדרך כלל ניטרלי ולכן חשוב לצבוע את הקירות בצבעים בהירים ולא צעקניים מדי. יש לבחור צבע המיוחד לחדר האמבטיה המיועד לדחיית עובש ופטריות. גם את צבע הרובה בין האריחים ניתן לבחור על פי טעמכם ולפי העיצוב. ניתן גם לקשט מספר אריחים במדבקות שאותן ניתן להחליף כאשר מואסים בהן. בנוסף, הוציאו את המדפים המאובזרים בתכשירי היגיינה ואיפור ואחסנו אותם בתוך ארונות אמבט. כך המראה של החדר יהיה יותר אסתטי ויותר מסודר. ניתן לרכוש 1-2 ארונות אמבט אך זה תלוי בגודל חדר הרחצה. בחרו ארונות אמבטיה מחומר רחיץ ופשוט וכך תהיה לכם גישה נוחה יותר למגבות ולתכשירים השונים. בנוסף החליפו את המנורות כדי ליצור תאורה כללית ומקומית ומקמו אותם בצורה נבונה. תאורה מעל המראה לא מחמיאה למראה ולכן עדיף להוסיף שני גופי תאורה משני צדי המראה כדי לספק תאורה מקומית נאותה.

כדי להכניס צבע לחדר האמבטיה אפשר להניח מגבות צבעוניות בתוך סלסלה מעל ארונות אמבטיה עומדים או להבריגה בקיר. תלו גם וילון צבעוני באמבטיה והרכיבו כלים מעוצבים למחזיקי הסבונים ולמתקן מברשות השיניים. אפשר לעשות שימוש בצלוחיות מזכוכית, קעריות מעוצבות ועוד. כמו כן, את נייר הטואלט אפשר לתלות סולם עץ מעוצב ולאו דווקא על מתקן נירוסטה רגיל. תוכלו במקום מתלי המגבות הרגילים להרכיב ידיות מעוצבות בסגנון וינטג' במיקומים ובגבהים שונים. בנוסף, הדבקת פסיפס מקרמיקה באזור המקלחון, המראה או הכיור יכול להוסיף צבע ושיק לעיצוב ויש גם לוחות פסיפס מוכנים. ולבסוף, כדי להוסיף לאווירה, ניתן להניח בצדי האמבטיה נרות ריחניים, קטורת, חלוקי נחל בקערות מעוצבות, צמחי במבוק וליצור מעין חדר ספא עם אווירה רומנטית ונעימה.

הכול מתחיל בצבע ונגמר באהבה