מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים אבזור לחדר הרחצה?

הגיע הזמן לשפץ את הבית ולהחליף את אבזור חדר הרחצה? חשוב לבדוק מספר דברים לפני שבוחרים את האבזור המתאים לכם. מאמר זה יציג מהם הדברים שחשוב לבדוק וכיצד תדעו במה לבחור.

מה כדאי לשפץ בחדר הרחצה?

בין אם מעוניינים בשיפוץ מלא ובין אם שיפוץ חלקי של חדר האמבטיה יש צורך להחליט מה הפריטים אותם מעוניינים להחליף. האביזרים הם רבים וחשוב להפעיל שיקול דעת בהחלפתם בעיקר עם עושים שיפוץ מקיף בבית. הסתכלו על זה כאילו אתם נכנסים לבית חדש אותו אתם צריכים לאבזר בריהוט ופריטים חדשים בסלון ובחדרי השינה. חדר הרחצה הוא חדר בלתי נפרד מהבית ולכן ההשקעה בו היא לטווח הארוך. בחירת אביזרים משלימים לחדר הרחצה כמו מראות וידיות לדלתות המעוצבות לפי טעמכם יהיו שווי ערך לבחירת אביזרים גדולים יותר. כלים סניטריים, אמבטיות, אמבטיונים, מקלחונים, ארונות אמבט ואפילו הברזים צריכים לקבל את תשומת הלב המתאימה. לפיכך, נשאלת השאלה כיצד בוחרים פריטים אלו ומה כדאי לבדוק.

מקלחון 2 קבועים 2 דלתות

כיצד נבחר את הפריטים בחדר הרחצה?

כמובן שאת הבחירה תעשו לפי טעמכם האישי אך קחו בחשבון את גודל חדר הרחצה שלכם ותכננו אותו בהקפדה ובהתאמה. בחירת מקלחונים או אמבטיות צריכה להיעשות לפי השטח בו יש ניקוז של מים. כך תדעו אם מקלחונים פינתיים או חזיתיים, מעוגלים או מלבניים מתאימים לכם. כמו גם מיקום האמבטיה וגודלה. צריך לשמור שתהיה גישה הן למקלחון והן לאמבטיה ושלא יהיו צפופים לשירותים, ארונות אמבטיה ולכיורים יתר על המידה. הפעילו שיקול דעת בבחירת סוג המקלחון. האם מתאים לכם מקלחון עם דלתות הזזה בהתאם לשטח או דלת נפתחת פנימה והחוצה? במידה ושטח חדר הרחצה קטן עדיף לבחור במקלחון מסוג אקורדיון הנפתח לשני הצדדים ונותן מראה פתוח ומאוורר. חישבו גם על הניקיון של המקלחונים והאמבטיות שיהיו בעלי גישה נוחה בעת הניקיון. רצוי לעצב את חדר האמבטיה לפי מגבלות השטח. לפיכך, אם חדר הרחצה קטן בחרו ארונות אמבט תלויים, מקלחון פינתי ואמבטיון, ואם החלל גדול ארונות אמבט עומדים, אמבטיה רחבה ומקלחון חזיתי למשל. וזכרו שמלבד השטח יש עוד כמה דברים חשובים שכדאי לבדוק.

בדיקת הסוג, העיצוב והפרזול

כשבוחרים ארונות אמבטיה ישנה חשיבות לחומר ממנו הם עשויים ולרמת הפרזול. האם ארונות משיש או קרמיקה עם ידיות מותאמות מאותו חומר יתאימו לצרכים שלכם ואולי ארונות מעץ מלא? אם יש בבית ילדים חשוב לעגל את פינות הארונות במידה ובחרתם ארונות עומדים ולשקול ארונות מעץ כאשר הילדים מתיזים לא מעט מים. בחרו את החומר גם לפי הניקוי שלו. יותר קל לנקות ארונות משיש או קרמיקה מאשר מעץ. גם בבחירת המקלחון שימו לב שיהיו לו צירים חזקים ועמידים, דלתות נוחות לפתיחה ושישמש אתכם לאורך שנים. למשל דלתות זכוכית מחוסמת הן דלתות חזקות. גם בחירת הברזים חשובה לא פחות. ניתן לבחור ברזים איכותיים חדשניים ומעוצבים עם חיישן וללא מגע, בלחיצת כפתור. גם הברזים הפשוטים יותר הם לא פחות יפים. עם פתיחה סיבובית או באמצעות הורדה והרמה, נשלפים או עומדים, והכל לפי טעמכם האישי והנוחות שלכם. למשל, הברז הפופולרי ביותר הוא ברז עם ידית אחת המווסתת את הטמפרטורה של המים. הברז הקלאסי ביותר הוא בעל שתי ידיות: אחת למים החמים ואחת לקרים וברז קיר יקל עליכם יותר בזמן הניקיון. ולכן יש להקפיד על בחירה נבונה לפי הצרכים שלכם, ובעת הרכישה לבחור בחברה הנותנת אחריות ושירות אמין ומקצועי.