כיצד לעצב את חדר האמבטיה בזול?

במעבר לדירה חדשה או בעת שיפוץ הדירה שלכם, ניתנת ההזדמנות לעצב את חדרי הבית, הסלון וחדר האמבטיה. המאמר ייתן דגש על עיצוב חדר האמבטיה וכיצד לעשות זאת בזול ובנוחות.

על מה חשוב להקפיד בחדר האמבטיה?

בעת רכישת דירה חדשה או שיפוץ הדירה הקיימת, מומלץ קודם כל להחליף את הצנרת בצינורות חדשים, בעיקר אם הישנים כבר עמוסים באבנית וקורוזיה. בנוסף, יש להקפיד שחדר האמבטיה יהיה מאוורר. בדרך כלל חדר האמבטיה הוא חדר פנימי ללא חלונות ולפיכך יש להתקין ונטה שתאוורר, תפיג ריחות לא נעימים ותמנע היווצרות טחב מהלחות. למעשה רצוי להפריד בין חדר האמבטיה לשירותים באופן כללי, אך אם זה לא מתאפשר עדיף לוותר על האמבטיה ולהסתפק במקלחון כדי לקבל חלל גדול ומקום לאחסון. כמו כן, מבנה מרובע של חדר אמבטיה יעניק תחושה אינטימית יותר ממבנה מלבני. ניתן לשלב גם תאורה חלשה או חזקה בהתאם לטעם האישי. את השקעים ונקודות החשמל יש להתקין גבוה על פי התקן, ולהרכיב להם מכסים כדי שלא יקבלו לחות. בנוסף, את האסלה יש למקם רחוק מהדלת או מאחוריה, כדי שזה לא יהיה הדבר הראשון שרואים בכניסה. לאחר שחדר האמבטיה מוכן – הגיע הזמן לאבזר אותו.

כיצד לאבזר את חדר האמבטיה?

כדי לאחסן פריטי רחצה באופן אסתטי, רכשו ארונות. ניתן להשיג היום ארונות אמבטיה בזול בכל סגנון. תלויים, עומדים ולפי מידה, ולקבע אותם באחת מפינות חדר האמבטיה ומתחת לכיור. ניתן למצוא ארונות אמבטיה בזול מפורמייקה, אפוקסי, זכוכית, מתכת, עץ מלא או פורניר, בעיצובים שונים, ולהוסיף בעזרתם גם הרבה חן לחדר האמבטיה. יתרה מכך, אלו ארונות פרקטיים. תוכלו לאחסן בהם מגבות, תמרוקים, שמפו, סבונים וכד'. כך דברי הרחצה לא יהיו פזורים, והגישה אליהם תהיה נוחה. הכי חשוב שארונות האמבטיה יהיו עמידים למים ואיכותיים.

גם כיורים מעוצבים מעוגלים או מרובעים עם ברזים מעוצבים ניתן להשיג בעלויות נמוכות. ישנם סוגי ברזים רבים שניתן להרכיב ישירות מהקיר ולא רק מובנים בכיור, עם ראשים גבוהים, משופעים או ישרים, ברזים בצורת פרח או ידית בגדלים שונים ועשויים מברזל, ניקל וגם מזהב בסגנון מודרני או עתיק. ארונות אמבטיה בזול וכיורים וברזים בהשקעה נמוכה, יאפשרו לכם להשקיע בשאר העיצוב של הבית.

יצירתיות ואסתטיקה

כל מה שתוסיפו באופן יצירתי ובטעם יכול להוסיף לנראות של חדר האמבטיה ולתת תחושת חמימות. צבעו את הקירות בצבע בהיר ורך, הוסיפו שטיחון קטן ונעים ואביזרים שונים כמו: חלוקי נחל, סלסלת מגבות קטנות, נרות ריחניים וכד'. חשוב שחדר האמבטיה יהיה מקום רגוע שאליו תשמחו להיכנס לאחר יום עבודה מעייף ולהירגע.

אם יש לכם חדר אמבטיה גדול, הוסיפו עץ עמיד למים בצורות שונות. השילוב של עץ יפתח את החלל אף יותר ויעניק מראה יוקרתי וייחודי לחדר. תוכלו לשלב ריצפה מעץ, ספסל מעץ וארונות מעץ.

שימוש באריחים

כשאתם משלבים אריחים בחדר האמבטיה, רצוי להרכיב אריחים גדולים שירווחו את החדר יותר ולהשאיר קיר או שניים צבועים בצבע המונע לחות. אריחים צבעוניים ובולטים מדי או חדר אמבטיה המורכב רק מאריחים – זה  פחות מומלץ כשרוצים לעצב את החדר באופן מרווח, אסתטי וללא עומס. אם בכל זאת אתם מתעקשים על אריחים צבעוניים, השתמשו בארונות אמבטיה בהירים ומשטחים חלקים, או לחילופין אריחים בהירים וארונות כהים וצבעוניים.

באשר לרצפה, יש להחליף את האריחים למונעי החלקה בעיקר כשיש ילדים או מבוגרים בגיל השלישי בבית. דרך זולה היא להדביק מדבקות המונעות החלקה, אותן ניתן למצוא בדוגמאות יפות או בצבע שקוף.