מקלחונים חזיתיים או פינתיים?

שיפוץ הבית מצריך חשיבה ותכנון של חדר הרחצה באופן בטוח, מעוצב וזול. רגע לפני שאתם בוחרים מקלחון לחדר הרחצה, כדאי לשים לב לכמה דברים. המאמר יציג את כל מה שרציתם לדעת על מקלחונים בזול.

שיפוץ חדר רחצה מעוצב ובזול

בעת שיפוץ מלא או שיפוץ חלקי של חדר הרחצה, יש לקחת בחשבון מספר גורמים – חדר רחצה בטוח, מעוצב וזול. מבחינת בטיחות, יש לתת דגש להחלפת צנרת רקובה, כלים סניטריים חלודים, רצפה מחליקה, שקעי חשמל חשופים ומפסקים שאינם תקינים. כל אלו חייבים להיות מוחלפים ולהיות במצב טוב. מבחינת העיצוב והמחיר, ניתן להשיג כיום מקלחונים בזול, וגם כיורים, ברזים אמבטיות ואסלות מעוצבים בגדלים, צורות וצבעים שונים ולמקם אותם בצורה נבונה, שתאפשר מעבר, גישה ותרווח את חדר הרחצה. שימו לב לפרטים הקטנים ותנו דגש לעיצוב גם במראות, ידיות לדלתות ואביזרים משלימים כמו: ארונות אמבטיה, סלסלת מגבות, חלוקי נחל, נרות ריחניים וכד'. בנוסף, בחרו אריחים גדולים לפי טעמכם, שיעניקו תחושת חלל מרווח בחדר והשאירו קיר אחד או יותר בצבע בהיר המונע רטיבות.

כיצד בוחרים מקלחונים זולים ומעוצבים?

לפני שבוחרים מקלחונים בזול ובעיצוב לפי טעמכם האישי והיכולת הכלכלית שלכם, יש לבדוק את מידות חדר הרחצה מבחינת גודל, שטח וגובה. בחירת מקלחונים ואמבטיות צריכה להיות על פי השטח בו יש ניקוז למים. כך תדעו אם יש לכם צורך במקלחונים פינתיים או חזיתיים, מעוגלים או מלבניים. בנוסף, ישנם מקלחונים בזול עם דלתות הזזה או דלתות שנפתחות פנימה והחוצה. אם יש לכם חדר רחצה קטן, רצוי לבחור במקלחון אקורדיון שנותן מראה פתוח כיוון שהוא נפתח לשני הצדדים, או במקלחון פינתי. אם חדר הרחצה גדול, מומלץ לבחור במקלחון חזיתי. בכל מקרה ניתן גם לבחור מקלחונים בהתאמה אישית.

כיצד יודעים שהמקלחון איכותי?

מקלחון בעל צירים חזקים ועמידים עם דלתות נוחות לפתיחה עשוי לשמש אתכם לתקופה ארוכה. מקלחונים בעלי דלתות זכוכית מחוסמת עמידים וחזקים. כמו כן, ניתן לבחור ברזים איכותיים, מעוצבים ומודרניים עם חיישן וללא מגע או עם לחצן. תוכלו למצוא גם ברזים פשוטים יותר בעיצוב. ישנם ברזים מסוגים שונים ובצורות פתיחה שונות: ברזים הנפתחים בסיבוב, בהורדה והרמה, או ברזים נשלפים, עומדים וכד'. ברז בעל ידית המווסתת את הטמפרטורה של המים הוא הנפוץ ביותר. ישנו גם הברז הקלאסי בעל שתי ידיות שהוא לא פחות פופולרי, בשל העובדה שיש לו ידית אחת למים חמים ואחת לקרים, מה שעוזר לווסת את המים בזמן הניקיון.

איך לנקות את המקלחון?

בחרו מקלחון שיש אליו גישה וקל לנקות אותו. חשוב שלא יעמוד צפוף לאסלה או לאמבטיה ושתוכלו להגיע בקלות לחרסינות כאשר אתם מנקים אותן. את המשטחים נקו במים וסבון או באקונומיקה והשתמשו בחומר המתאים לניקוי המקלחון. רצוי לא לנקות אותו בחומרים חומציים או אקונומיקה שיכולים להסב נזק יותר מתועלת. ניקוי מקלחון עם דלתות זכוכית ייעשה באמצעות חומר חיטוי וחומר להסרת אבנית. אפשר גם למרוח שמן תינוקות אך אין לשפשף את הדלתות עם סקוץ' ברייט כדי לא לשרוט אותן. הטוב ביותר הוא לנגב את הדלתות עם מגב קטן או מטלית לאחר המקלחת, ולאוורר את החדר כדי למנוע גם כתמי עובש על התקרה והקירות. כדי להוריד אבנית מראש המקלחת, ניתן לעטוף אותו בשקית אטומה עם חומץ והאבנית תיעלם לאחר יממה.

לסיכום, בחירת מקלחון צריכה להיות לפי הנוחות, הטעם האישי והצרכים שלכם. השוו מחירים ושימו לב שאתם מקבלים שירות מקצועי ואחריות.