טרנדים בעיצוב הבית

עיצוב חדרי הבית בעת מעבר לדירה חדשה או שיפוץ מעניק הזדמנות לשינוי והגשמת חלומות עליהם חלמתם ולא העזתם עד כה לעשות. המאמר יציג את הטרנדים הכי חמים והכי חדשניים לעיצוב הבית.

עיצוב חדר האמבטיה

התקנת כלים סניטריים – כיום ניתן להשיג אסלות וכיורים בעיצובים ובצורות שונות. אסלות חכמות כמו ביפן המשולבים בהן כפתורים שבלחיצה משמיעים פכפוך ושוטפים אזורים שונים בגוף התחתון, בידה מעוצב, ברזים מסוגננים ממתכת היוצאים מהקיר בצורות שונות עם ידיות, פרחים מזהב, ניקל ובסגנון מודרני או עתיק, כיורים עגולים או מרובעים, משופעים או ישרים.

אחסנת מוצרים קוסמטיים ותמרוקים – ניתן לרכוש ארונות אמבטיה בזול מחומרים שונים ולפי הזמנה אישית. הארונות יכולים להיתלות או לעמוד וחשוב שיהיה בהם מקום לאחסן מגבות רחצה ותמרוקים. בנוסף, בחרו ארונות העמידים למים ואיכותיים. ארונות אמבטיה זולים כאלו תוכלו למצוא גם מעץ מלא, מתכת, זכוכית, פורמייקה ועוד בעיצובים שונים.

התקנת מקלחון ואמבטיה – במידה וחדר האמבטיה גדול ורחב תוכלו להציב אמבטיה מעוצבת עומדת במרכזו ואף ג'קוזי לפינוק המושלם. בחדרי אמבטיה קטנים רצוי להתקין מקלחונים. ניתן למצוא כיום מקלחונים בזול פינתיים או חזיתיים לפי התאמה אישית ומידות. את הצבת המקלחון בחרו בשטח ניקוז המים וכך גם תדעו האם לבחור במקלחון פינתי, חזיתי, מעוגל או מלבני ואת הדלתות הרצויות. ישנם מקלחונים בזול מעוצבים עם דלתות רגילות ודלתות הזזה לפי שטח חדר האמבטיה. במידה והוא גדול בחרו במקלחון חזיתי ובמידה והוא קטן בחרו בפינתי או בדלתות הזזה או אקורדיון על מנת להקנות לחדר מראה פתוח.

אבזור ויצירתיות – הכניסו לחדר האמבטיה נרות ריחניים, קטורת, סלסלת מגבות, חלוקי נחל, שטיחון ושלבו אלמנטים מעץ המעניק חמימות ורוגע לאחר יום ארוך. רצפת עץ, ספסל מעץ או ארונות מעץ יעניקו לחדר האמבטיה מראה יוקרתי וחמים.

עיצוב הסלון או פינת הישיבה

היום נהוג לעצב את הבית לפי בחירה באחד מ-4 סגנונות: סגנון כפרי, סגנון קלאסי, סגנון אקלקטי וסגנון מודרני. בכל אחד מהסגנונות תקבלו מראה אחר בעיקר בסלון, פינת הישיבה, פינת האוכל והמטבח. החשיבות היא בהכנסת הצבע המתאים והריהוט לאותו סגנון. למשל הסגנון האקלקטי למעשה כולל מספר סגנונות של חדש מול ישן ומודרני מול עתיק. השילוב של ריהוט ואלמנטים מגבס, עץ ומתכת אופייניים לו. חשוב לתת דגש גם לווילונות מבדים אטומים או שקופים. רצוי שבסלון תתקינו וילונות ארוכים ובחדרי השינה וילונות בשטח החלון.

עיצוב המטבח

הטרנד האחרון הוא יצירת מטבח פתוח המאפשר אירוח ובעת ובעונה אחת גם בישול ואפייה. מטבחים אלו מרווחים את הבית ונותנים תחושה של חלל גדול. בנוסף נכנסים יותר אור ואוויר למטבח הפתוח. חשוב שהוא יהיה פרקטי ומעוצב, עם שטחי אחסון רחבים המתאימים לסגנון העיצוב של הסלון. תוכלו לשלב בו סירים תלויים, אגרטלים, כלים מעוצבים ועוד. בנוסף, בדקו שישנה נגישות למכשירי החשמל בצורה מרווחת. שלבו אריחי קרמיקה מודפסים, פסיפס ולוחות זכוכית לעיצוב מודרני או אבן טבעית למראה הכפרי.

עיצוב חדר הילדים את חדר הילדים יש לעצב גם כן לפי גודל החדר ומספר הנפשות. כיום ניתן למצוא מיטות קומתיים, מיטות יחיד או מיטה וחצי עם או בלי ארגז מעוצבות ומחומרי גלם רבים. התאימו את המיטה לארון הבגדים וקשטו בהדפסים לפי טעמכם או הטעם האישי של ילדיכם. חשוב לתלות וילונות הצללה מבד רחיץ בשל הנטייה של הילדים הצעירים ללכלך וכמו כן, להכניס שטיח מעוצב עליו יוכלו לשבת ולשחק. היתרון בשטיח הוא השתקת קול ותחושת חמימות. בנוסף, אחסנת המשחקים יכולה להיות בתוך ארגז עם מספר מועט של בובות או דובונים על כוננית ולמקם בחדר שולחן כתיבה פינתי או חזיתי עם כיסא מחשב אורתופדי.