איך לבחור מעצב פנים?

עיצוב הבית והדקורציה שלו נעשים פעם או פעמיים בחיים, בעיקר בעת שיפוץ או מעבר לדירה חדשה. לכן חשוב לבחור במעצב פנים מקצועי שיעזור לתכנן ולשדרג את הבית. המאמר ייתן טיפים כיצד לבחור מעצב פנים מקצועי ואיכותי לעיצוב הבית המושלם.

החשיבות לבחירת מעצב פנים

רגע לפני שאתם רוצים לשפץ את הבית או להיכנס לבית חדש, אתם בוודאי שואלים את עצמכם האם לעשות זאת לבד או להיעזר במעצב פנים. בשל העובדה שעיצוב בית בדרך כלל נעשה פעם או פעמיים בחיים וטומן בחובו הוצאות כספיות, רצוי שהתכנון שלו יהיה כמו שצריך ללא כאב ראש, מאמץ נרחב, קניות, דילמות והפסד ימי עבודה, שגם כך אתם צפויים להפסיד. החליטו על התקציב ועל ההשקעה שתרצו לעשות בכל חדר וחדר בבית. אולי תחליטו להשקיע פחות בחדרי השינה ויותר בסלון או במטבח. ההתייעצות עם מעצב פנים תפתור לכם דילמות רבות ואף תוזיל עלויות של ריהוט ואבזור. למשל, את חדר הרחצה תוכלו לעצב באופן חסכוני במידה ותרכשו ארונות אמבטיה בזול. אנשים רבים גם מחליטים לא להתקין אמבטיות אלא מקלחונים בזול וכך לחסוך בעלויות.

מדוע להיעזר בשירותי עיצוב פנים?

כבר בהתחלה יש להיוועץ עם מעצב הפנים שישמע מה אתם רוצים, יראה את הנכס ויזהה אם אכן ניתן להגשים מבחינה פרקטית את החלומות שלכם. סיבה נוספת היא שמירה על זוגיות תקינה. אם לבן או לבת הזוג חלומות שונים, עלולה להיווצר מחלוקת. המעצב יוכל לאזן בין החלומות שלכם ולקלוע לטעם של שניכם. הסיבה השלישית היא שהעיצוב והשיפוץ נמשכים זמן ניכר, ואם לא תדעו בדיוק מה אתם רוצים ותכינו תכנית מפורטת עם עלויות, תלכו לאיבוד ותיאלצו לשכור דירה אחרת עד שההכנות יסתיימו.

כיצד לבחור מעצב פנים מקצועי?

את בחירת המעצב כדאי לעשות בשיטת מפה לאוזן. פגשתם בבן משפחה או מכר הממליץ לכם על מעצב פנים שהיה מאוד מרוצה ממנו? בדקו את המלצותיו. אם לא, ערכו סקר שוק ובדקו באינטרנט ובפרסומים השונים. כדי לדעת אם יש ביניכם התאמה, בקשו מהמעצב להראות את תיק העבודות ובדקו אם הוא מעצב בכל הסגנונות הקיימים והחדשניים ביותר. יכול להיות שלמעצב סגנון משלו שיקלע לטעמכם, אך בקשו לראות גם סגנונות עיצוב אחרים כמו: סגנון כפרי, קלאסי, מודרני, רטרו ואקלקטי. אם נאה המעצב בעיניכם, בקשו הצעת מחיר ובדקו לפחות עוד שני מעצבים כדי לקבל תמונה על הסגנון והמחיר.

מה יעשה מעצב הפנים?

עיצוב הבית דורש הכנה ועבודה מקיפה שמתחילה בשינוי המבנה, בחירת הריהוט, בחירת האביזרים והאקססוריז, גופי התאורה, הווילונות, השטיחים, רכישת כלים סניטריים מעוצבים ומיקומם. בראש ובrאשונה המעצב יכתוב תכנית מפורטת שתתאר מה ייעשה בבית, הוא ימדוד את המבנה וחדריו ויקבע את לוח הזמנים והעלויות הנדרשות לפי התקציב שלכם. בנוסף, יפרט את העיצובים והחומרים שמהם ייעשו, יערוך תכניות ויפקח על העבודה בשטח.

העבודה של המעצב צריכה להיות מנקודת מבט של מכלול. הכוונה היא שהריהוט והפריטים אינם צריכים להיות דומים אך הם צריכים להשלים אחד את השני וליצור סגנון מסוים. לדוגמה, עשיית שימוש בצבע מ-4 צבעים עיקריים ושימוש בגוונים אחרים של צבעים אלו בחללי הבית השונים.

יצירתיות, תפיסה מרחבית טובה, טעם טוב ויכולת הגשמת הדמיון לכדי מציאות הן תכונות חשובות עבור מעצב, לצד כישרון לשרטט ולצייר את התכניות. לפיכך, חשוב שהמעצב יהיה אדם מקצועי, קשוב, מיומן, אמין, אחראי ואיכותי, עם יכולת טובה ליצירת קשרים ובעל יחסי אנוש מעולים. כל אלו הם מדדים לבחירת מעצב הפנים הרצוי שלכם.