היתרונות של ארונות אמבטיה תלויים

עיצוב חדר האמבטיה נעשה בהתאם לגודלו. ניתן לעצב גם חדרי אמבטיה קטנים ולקבל מראה אלגנטי ומרשים. על מנת שיהיה מרחב לתנועה, מומלץ להתקין ארונות אמבטיה תלויים הנושאים עימם יתרונות רבים. המאמר יעסוק ביתרונות אלו לעומת ארונות אמבטיה עומדים.

עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

גם חדר אמבטיה קטן יכול להיות מרווח אם נתאים לו כלים סניטריים וארונות אמבטיה בהתאם לגודלו. כאשר מעצבים חדר אמבטיה קטן, רצוי להתקין מקלחון פינתי עם דלתות הזזה, שיתפוס פחות מקום, או לחילופין אמבט ישיבה פינתי עם אינטרפוץ. על מנת לרווח מומלץ גם להתקין אסלה נסתרת, שהיא יעילה ועיצובית יותר מהאסלה הרגילה. מבחינת הקרמיקה חשוב לבחור בצבעים בהירים כמו לבן, שמנת או אפור, מכיוון שצבעים בהירים מעניקים תחושה של חלל מרווח. ככל שנוגע לארונות אמבטיה מומלץ להתקין ארון תלוי בשל יתרונותיו הרבים.

היתרונות של ארונות אמבטיה תלויים

ארון אמבטיה תלוי אינו תופס מקום על הרצפה, וניתן להניח עליו כיור עומד בגודל מתאים כאשר הסיפון שלו נמצא בתוך הארון. מצד אחד, זהו ריהוט פרקטי ומצד שני עיצובי. זאת על מנת שהחדר יהיה מרווח ונעים למראה. ניתן לבחור ארונות בצבעים וטקסטורות שונות, עם דלתות נפתחות או דלתות הזזה ומחומרי גלם שונים. ארונות איכותיים מעץ מלא או מעץ סנדוויץ' עם ציפוי פורמייקה או צבע אפוקסי יכולים להיות מושלמים. ניתן להזמין אותם בהתאמה אישית על פי מידות שיתאימו לגודל החלל ולמיקום שלהם. חשוב שהחלק העליון שלהם יהיה מבוצ'ר עץ או משיש, בהתאם לסגנון העיצובי – לסגנון הכפרי יתאים בוצ'ר מעץ ולסגנון המודרני משטח שיש. יתרון נוסף הוא שארונות תלויים קלים לניקוי ועמידים למים. חשוב לשים דגש גם על העומק, הגובה ומטרת האחסון של הארונות בהתאם לשטח בו ממקמים אותם. ההמלצה היא להתקין אותם בגובה של 20-30 ס"מ מהרצפה.

ההבדל בין ארון אמבטיה תלוי לארון אמבטיה עומד

ההבדלים העיקריים בין ארון אמבטיה תלוי לבין ארון אמבטיה עומד הם מבחינה עיצובית. בנוסף, ארון עומד או מונח, ניצב על הרצפה ועלול לגרום לקושי בעת הניקיון מתחתיו, אם לא ניתן להזיזו. הוא תופס מקום על הרצפה ורגליו חשופות לרטיבות. מצד שני, לארון אמבטיה עומד יש חלל גדול יותר לאחסון והוא פרקטי יותר בחדרי אמבטיה גדולים. לעומתו, הארון התלוי פרקטי יותר בחדרי אמבטיה קטנים. בשני סוגי הארונות, רצוי לשלב צירים וידיות מפורזלות מנירוסטה או מאלומיניום עם חומר המגן מפני חלודה.

ארונות תלויים בדגמים שונים

ארונות אמבטיה תלויים מגיעים במבחר דגמים. ישנם דגמים שמייצרים חמימות בחדר האמבטיה, ויש דגמים מינימליסטיים, פשוטים ואלגנטיים. ישנם סטים המשלבים ארונות אמבטיה עם מראות וכיורים מעוצבים, דגמים קלאסיים או ניאו קלאסיים שמתאפיינים בקווים מעוגלים וריבועיים, דגמים אקזוטיים עם ציפוי פורניר, ארונות במראה של עץ טבעי ובהיר המעניקים תחושה של טבע וכפריות, וארונות עם מסגרות יוקרתיות המתאימות לעיצוב צעיר ומרענן. 

עיצוב חדר האמבטיה

ניתן לעצב את חדר האמבטיה בתלת ממד המתאפיין בצורות גיאומטריות באריחי הקרמיקה, שמשדרים חלל מרווח. לאלו המעדיפים את המראה היוקרתי, ניתן לשלב גוון זהב במסגרות הארון, המראה והאמבט, ולקבל חדר אמבטיה מלכותי. ישנם חדרי אמבטיה צבעוניים המשלבים צבעים שונים לארון, לקרמיקה ולכלים הסניטריים. חדרי אמבטיה קלאסיים למשל, כוללים דוגמאות באותו הצבע לארון האמבטיה וצבעים אחרים ומנוגדים לאריחי הקרמיקה. גם שילוב נכון של תאורה ישפיע על המראה העיצובי של חדרי האמבטיה. תוכלו לעשות שימוש בגופי תאורה תלויים, לד או ספוטים, בהתאם לסגנון בו תבחרו לעצב את החדר.