ארונות מעוצבים לבית – כל חדר והארון שלו

בעת עיצוב הבית יש לתת דגש על הארונות אותם אתם מכניסים לחדרים השונים. אילו ארונות בגדים מתאימים לחדרי השינה, לחדר הילדים, לחלל האירוח, לאחסון ולחדר האמבטיה? המאמר יעסוק בכל סוגי הארונות והתאמתם לעיצוב הבית.

ארונות מעוצבים לחדר השינה

ארונות לחדר שינה צריכים להיות פרקטיים ובעלי שטח אחסון גדול ופונקציונאלי. ניתן להתאים אותם לגודל חדר השינה על פי מידות סטנדרטיות או בהתאמה אישית. לחדרי שינה קטנים רצוי לבחור ארונות בגדים עם דלתות הזזה או ארונות רחף, כדי לקבל חלל מרווח יותר. במידה ויש בחדר נישה רחבה מספיק, תוכלו להתאים לגודל שלה ארון קיר. ישנם חדרי שינה שבצמוד אליהם חדר קטן בו ניתן לבנות חדר ארונות שימושי ואסתטי. בצורה כזו חדר השינה שלכם יהיה פחות עמוס, וחלל האחסון יהיה מרוכז במקום אחד. 

חשוב לבחור בחומרי גלם איכותיים כמו עץ מלא או סנדוויץ' עם ציפוי פורמייקה או טבעי. לא מומלץ לעשות שימוש בסיבית אלא אם כן היא דחוסה היטב. בנוסף, שלבו את צבע הארונות עם גוון צבע הקירות ועם הצבע והחומר מהן עשויות השידות והמיטה. תוכלו לבחור בסגנונות שונים על פי טעמכם האישי. התקינו מדפים, מגירות ומתקני תלייה לפי הצרכים שלכם, כך שתהיה לכם גישה נוחה לבגדים.

ארונות לחדר הילדים

חדר הילדים כולל לא רק ארון בגדים. בבתים רבים מתקינים ארונות צעצועים או מדפים. ארונות המשמשים למשחקים לא צריכים להיות עמוסים. חשוב לבחור בארונות מדפים פתוחים או סגורים, ולארגן בכל מדף משחקים מסוג אחר באופן מרווח. למשל, מדף בובות, מדף ספרים, מדף משחקי קופסה וכן הלאה. את ארון הצעצועים התאימו לגודל השטח בו תמקמו אותו באופן בטיחותי. הארון צריך להיות מאסיבי וחזק על מנת שבטיחות ילדיכם תישמר.

ארונות מעוצבים לחלל האירוח

חלל האירוח כולל את הסלון ופינת האוכל. בחלל זה מתקינים בבתים רבים ארון מזנון, ארון ויטרינה ייצוגי לכלים אסתטיים, ארון ספרים או ארון קודש. חשוב שארונות אלו ייצרו הרמוניה עם יתר הריהוט בסלון בגוונים, בטקסטורות, בחומרי הגלם ובעיצוב. כלומר, אם בחרתם לעצב את חלל האירוח בסגנון כפרי, השתמשו בחומרי גלם מעץ לארונות ובגוונים המתאימים לעיצוב זה. לעיצוב מודרני, שלבו זכוכית וגוונים בהירים בסגנון פשוט ונקי.

ארונות שירות מעוצבים

אמנם ארונות שירות אינם נמצאים בחלל האירוח, ובדרך כלל מתקינים ארונות כאלו במרפסת השירות, אך חשוב שגם הם יהיו עשויים מחומרי גלם איכותיים העמידים ללחות, קלים לניקוי ובעלי שטח אחסון רחב. יש להתאים ולמקם אותם בתוך נישה או בהתאם לגודל ולהיקף החדר, כך שתהיה אליהם גישה נוחה. ארונות אלו צריכים להיות בראש ובראשונה שימושיים ונוחים. את העיצוב ניתן להתאים מבחינת המדפים, סגנון הדלתות והצבע.

ארונות אמבטיה לא פחות חשובים

בעת עיצוב הבית יש לקחת בחשבון שחדר האמבטיה הוא חלק בלתי נפרד מהבית ועליו להיות מרווח ומעוצב. האורחים שמגיעים לבקר נכנסים לחדר האמבטיה לשטוף ידיים וגם בני הבית יעדיפו חדר רחצה מאובזר ומרווח. ארונות האמבטיה, בין אם הם תלויים ובין אם מונחים על הרצפה, צריכים להיות מאובזרים במגבות, כלי רחצה ותמרוקים. לפיכך, שטח האחסון שלהם צריך להיות בהתאם לצרכים שלכם. בדומה לארונות אחרים, יש לתת דגש לעיצוב, לצבע, לנוחות, לחומרי הגלם ולעמידות שלהם. ככל שהם יהיו יותר איכותיים, כך גם ישמשו אתכם לאורך שנים. חשוב להתאימם לסגנון חדר האמבטיה מבחינה עיצובית. הם יכולים להיות בצבעים המנוגדים לצבעי חיפוי הקירות, או באותו הגוון – הכל על פי טעמכם האישי.